Умови успішної адаптації учнів 5 класу
Після переходу до основної школи в житті учнів
відбулися такі зміни: збільшився обсяг і кількість навчальних предметів, посилилося значення багатопредметного навчання, розширилося коло
вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися, на зміну
першій учительці прийшов класний керівник, відбувся перехід на кабінетну систему
навчання.
Для учнів у цей період характерні, зазвичай: низька організованість, неуважність і недисциплінованість на уроках, зниження інтересу до навчання і
його результатів, зниження самооцінки, високий рівень тривожності.
Протягом першого півріччя
навчання в п’ятикласників повинне сформуватися так зване почуття дорослостію. У період адаптації
важливо також забезпечити учням спокійну, комфортну обстановку у школі та
вдома, встановити чіткий режим дня. Учні мають постійно відчувати підтримку і
допомогу з боку вчителів та батьків. Учителі-«предметники», класний керівник,
адміністрація школи мають створювати такі ситуації, що давали б учням змогу
проявляти ініціативу, відчувати, що вони мають право на помилку, власну думку,
сприяли їхній участі у спільній діяльності, забезпечували працю в умовах
альтернативи, вибору. Надзвичайно важливим завданням педагогів є сформувати
дружній учнівський колектив та забезпечити демократичну атмосферу під
час освітнього процесу.
Учителям-«предметникам» не слід зловживати надмірною кількістю
домашніх завдань, їх необхідно дозувати з урахуванням рівня підготовки учнів,
гігієнічних вимог до організації навчання учнів цієї вікової категорії. Також
необхідно ретельно стежити за темпом уроку, адже швидкий або, навпаки, занадто
повільний темп заважає багатьом учням успішно засвоювати навчальний матеріал.
Ознаки успішної адаптації п’ятикласника:
успішне засвоєння навчального
матеріалу готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення:
адекватне сприймання оцінок учителя;
активність, уважність, стриманість на
уроках;
легке орієнтування у школі та на її подвір’ї позитивне оцінювання учнем власних дій і результатів докладених зусиль;
спілкування з однокласниками та
учнями старших класів;
рухливість на перервах.
Немає коментарів:
Дописати коментар