четвер, 3 січня 2019 р.



                 Умови успішної адаптації учнів 5 класу


       Після переходу до основної школи в житті учнів відбулися такі зміни: збільшився обсяг і кількість навчальних предметів, посилилося значення багатопредметного навчання, розширилося коло вчителів-«предметників», з якими учні мають систематично спілкуватися, на зміну першій учительці прийшов класний керівник, відбувся перехід на кабінетну систему навчання.
        Для учнів у цей період характерні, зазвичай: низька організованість, неуважність і недисциплінованість на уроках, зниження інтересу до навчання і його результатів, зниження самооцінки, високий рівень тривожності.
        Щоб забезпечити успішну адаптацію учнів п’ятих класів, учителям-«предметникам» і класним керівникам необхідно готуватися до роботи у п’ятому класі заздалегідь. З цією метою вони мають відвідувати уроки, виховні заходи у четвертих класах, під час яких звертати особливу увагу на: спілкування учнів з однолітками атмосферу під час уроку рівень підготовленості та самостійності учнів. Щоб знайти оптимальні форми та методи взаємодії, учителі-«предметники», а також класний керівник, які працюватимуть у п’ятих класах, мають заздалегідь ознайомитися з програмами для початкової школи, методикою роботи з учнями конкретного вчителя початкової школи, від якого клас перейде в основну школу. Класний керівник має поговорити з практичним психологом, який надасть слушні поради та корисну інформацію щодо ефективної співпраці з певним класом загалом та конкретними учнями зокрема. Не менш важливо з’ясувати побутові умови, у яких навчалися учні в класі, та відповідність побутових умов удома, рівень володіння учнями інформаційно-комунікаційними технологіями тощо. 
       Протягом першого півріччя навчання в п’ятикласників повинне сформуватися так зване почуття дорослостію.  У період адаптації важливо також забезпечити учням спокійну, комфортну обстановку у школі та вдома, встановити чіткий режим дня. Учні мають постійно відчувати підтримку і допомогу з боку вчителів та батьків. Учителі-«предметники», класний керівник, адміністрація школи мають створювати такі ситуації, що давали б учням змогу проявляти ініціативу, відчувати, що вони мають право на помилку, власну думку, сприяли їхній участі у спільній діяльності, забезпечували працю в умовах альтернативи, вибору. Надзвичайно важливим завданням педагогів є сформувати дружній учнівський колектив та забезпечити демократичну атмосферу під час освітнього процесу. 
       Учителям-«предметникам» не слід зловживати надмірною кількістю домашніх завдань, їх необхідно дозувати з урахуванням рівня підготовки учнів, гігієнічних вимог до організації навчання учнів цієї вікової категорії. Також необхідно ретельно стежити за темпом уроку, адже швидкий або, навпаки, занадто повільний темп заважає багатьом учням успішно засвоювати навчальний матеріал. 
Ознаки успішної адаптації п’ятикласника: 
    успішне засвоєння навчального матеріалу готовність до виконання вимог учителів без попереднього заохочення:
    адекватне сприймання оцінок учителя;
    активність, уважність, стриманість на уроках;
    легке орієнтування у школі та на її подвір’ї позитивне оцінювання учнем      власних дій і результатів докладених зусиль;
    спілкування з однокласниками та учнями старших класів;
     рухливість на перервах. 

Немає коментарів:

Дописати коментар