методичне об'єднання

       Методичне об'єднання вчителів історії 

                   та світової літератури сзш №7




Творче кредо вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Я - вчитель.
Я - любов і відданість,
Віра й терпіння.
Я - радість і співрадість,
Страждання й співчуття.
Я вчитель і учень,
Вихователь і вихованець.
Я - той, що прокладає шлях.
Я -притулок дитинства
Й колиска людства.
Я -посмішка майбутнього.
                                   Ш.О.Амонашвілі 

Мета і завдання МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу 
Удосконалювати зміст і структуру уроків, форм та методів навчання. 
Вивчати та використовувати на практиці інноваційні методи навчання. Упроваджувати методи нетрадиційної, нестандартної організації творчої діяльності учнів.
Розвивати пізнавальні і творчі здібності учнів.
 Залучати учнів до участі в олімпіадах, пошуково-дослідницькій роботі МАН, різноманітних конкурсах.
 Сприяти творчому розвитку учнів, становлення їх особистості. 
Вивчати й аналізувати навчальні програми, підручники, посібники, інструкції та рекомендації МОНУ, методичного кабінету; 
Виховувати в учнів поведінку, спрямовану на здоровий спосіб життя.


Проблема, 
над якою працює методичне об'єднання

Розвиток творчих здібностей та критичного мислення учнів через використання інтерактивних методів навчання” 

Засідання М/о 17.03.2021 
Тема

ІНДИВІДУАЛЬНА ОСВІТНЯ ТРАЄКТОРІЯ                           вчителя

Індивідуальна освітня траєкторія – персональний шлях реалізації особистісного потенціалу здобувача освіти, що формується з урахуванням його здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду, ґрунтується на виборі здобувачем освіти видів, форм і темпу здобуття освіти, суб’єктів освітньої діяльності та запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів і засобів навчання. Індивідуальна освітня траєкторія в закладі освіти може бути реалізована через індивідуальний навчальний план.

 Індивідуальна освітня траєкторія (маршрут) учителя ___(зразок)_____________________________________

1. Напрямок роботи (проблема)

2. Вивчення літератури

3. Самоаналіз діяльності

4. Умови для проходження маршруту:

- курси;

- семінари;

- майстер-класи (свої, чужі);

- Інтернет-ресурси;

- консультації;

- створення творчих груп;

- наставництво тощо

5. Реалізація завдань

6. Планування діяльності

7. Виконання плану

8. Узагальнення результатів

9. Звіт про результат, трансляція педагогічного досвіду

10. Атестація

2019- 2020 навчальний рік
Керівник ШМО вчитель зарубіжної літератури Аскарова Л.Ю.
Робота була спрямована на вдосконалення науково-теоретичної і фахової підготовки вчителя, на розвиток його творчого потенціалу, на формування мобільності педагога у використанні сучасних інноваційних технологій навчання з метою створення якісного освітнього середовища для учнів. У методоб’єднанні працювали такі вчителі: 
Вчителі зарубіжної літератури:
Аскарова Л.Ю, Білинська І.М.
Вчителі історіі і правознавства:
Ігнатенко Л.М., Рубан С.В.


План проведення засідань методичного об’єднання
вчителів гуманітарного циклу на 2019-2020 н.р.

                           І засідання (організаційне)– вересень 2019року

Тема.Аналіз роботи МО за 2018-19 н. р. та основні напрямки та завдання роботи на 2019/2020н.р

                                          ІІ засідання – листопад 2019 року

 Тема: «Організація навчання засобами інтерактивних технологій
                                     в сучасній школі»

                                     ІІІ засідання – січень  2020 року

Тема: ««Розвиток творчої ініціативи вчителів у використанні
                             інтерактивних методів у навчанні »

                                     IV засідання – квітень  2020 року

             Тема: «Аналіз результативності роботи МО »


Всі члени МО вчителів гуманітарних дисциплін проявляли ініціативу, були активними в обговоренні визначених питань, готували повідомлення, доповіді, а також ділились своїм досвідом. Засідання проводились за «круглим столом», з використанням інтерактивних технологій. 
Члени МО мали змогу ознайомитись з нормативними та інструктивно- методичними матеріалами і програмами викладання предметів суспільно- гуманітарного циклу в поточному навчальному році. Вчителі опрацювали способи організації навчально-виховного процесу на основі диференційованого підходу до особистості учня, принципи та ідеї особистісно-орієнтованого навчання та інтерактивні форми, психологічні аспекти підготовки вчителя до уроку, методи розвитку творчих здібностей й формування соціалізації учня. 
У період між засіданнями проводились відвідування та обговорення  уроків, індивідуальна та групова діяльність з підготовки завдань  для учнів, які виявляють підвищений інтерес до предмета, огляд методичної літератури та аналіз моніторингу якості знань учнів. 
Пошук та використання педагогічних технологій, які б заохочували учнів до вивчення предметів шкільного курсу та участі в позакласній роботі, - є одним із головних завдань членів МО. 
У процесі роботи з обдарованими учнями себе виправдали такі методи: пошуково-дослідницький, метод творчих вправ.

 Активно використовує методи візуалізаціі (скрайбінг)на уроках 
вчитель зарубіжної літератури 
Білинська І.М.

Роботи до твору О.Гріна 
"Пурпурові вітрила"





Роботу  над проєктами 
практикує  вчитель історіі Ігнатенко Л.М.




 


Активно працюють над створенням різноманітних візуалізацій( скрайбінг,лепбук, буктрейлер, анаграми та ін)  до  творів і учні вчителя  зарубіжної літератури Аскарової Л.Ю.




                           Буктрейлер до творів Артура Конан Дойла.

                           Підготували учениці 8б класу МацишинС., 
                           Кошіль І.,   Штефан А.

 Учні залучались до участі у різноманітних конкурсах,  предметних олімпіадах:
Міська олімпіада з історіі:
Iм -  Коба Соломія, 9Б клас:
IIIм.- Садова Софія, 8в клас;
IIIм.- Гатайло Ірина, 11б клас.
(вчитель Ігнатенко Л.М.)
Учні Ігнатенко Л.М. брали активну участь уXIX Всеукраїнському конкурсі учнівської творчості під гаслом "Об'єднаймося, брати мої" у номінації "Історія України і державотворення" на тему "Ради тебе перли в душу сію, ради тебе мислю і творю" учні 9б класу Коба Соломія, Василишин Надія, Романів Софія посіли III місце, робота була відправлена до Львова.


Активну участь брали учні у Всеукраїнських предметних олімпіадах на платформі "На урок". Так III-IV етапах з історіі(Вч.Ігнатенко взяли участь 41 учень, зних  дипломи Icт.отримали 13 учнів, IIст.- 11уч.,    Ш ст.- 8уч. ) вчитель отримала подяку за активну участьу олімпіаді





 Учні вчителя зарубіжної літератури Аскарової Л.Ю. також брали участь у Всеукраїнський  інтернет - олімпіаді "На урок" і отримали дипломи I-II ст. 5 уч., 12 - сертифікатим учасників(17 учнів)
а вчитель - подяку і свідоцтво про підготовку учнів


        Вчителі історії та зарубіжної літератури провели відкриті виховні заходи до річниці Революції Гідності (8- 11 класи), до Річниці Голодомору 32-33 років, до 75 річниці з дня смерті А.Шептицького, до річниці створення УПА                                    




Зустріч з учасниками революції Гідності, воінами АТО, волонтерами м.Стрия













До річниці Голодомору32-33 років







Підвищення рівня продуктивності праці вчителями МО суспільно-гуманітарного циклу :взаємовідвідування уроків вчителями МО, відвідування відкритих уроків вчителями МО Використання інноваційних технологій навчання Підвищення кваліфікації. Самоосвіта.Обмін передового досвіду між вчителями різних циклів

Відвідування вебінарів , онлайн курсів підвищення кваліфікації   на Освітніх платформа "На Урок", Всеосвіта, Прометеус, ЕДЕРА, "Дія.Цифрова освіта", основа та ін. 








Учителем не кожен може бути,
Не кожне серце вміє говорить...
Учитель лише той, хто вміє чути,
Окрилити, навчити і любить.
Тендітну душу ласкою зігріти
І добротою ниву засівать,
Безмежно, щиро цілий світ любити
І дітям усього себе відда







2018- 2019 навчальний рік

Учитель, учитель, учитель...

 Це – дар, це – хвала, це – талант! 

З вас кожен у подумках – лірик,

 З вас кожен в душі – музикант. 

Ви вмієте грати на струнах,

 Ви вмієте серцем співати,

 І те, що дано вам від Бога,

Ви прагнете учням віддати.


За період навчального року було заплановано та проведено
 4 засідання м/о з наступних тем: 

  1.Організаційне. Методика  викладання  предметів гуманітарного циклу -  нові  підходи.
2. Організація навчання засобами інтерактивних технологій у сучасній школі: особливості застосування інтерактивних методів та технологій під час вивчення історії та зарубіжної літератури.
3. Розвиток творчої ініціативи вчителів у використанні інтерактивних методів навчання. Прийоми формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності.
4. Аналіз результативності роботи м/о у 2018- 2019 н.р.

Члени м/о  протягом навчального року плідно працювали, поповнюючи навчальні кабінети:  готували дидактичні та роздаткові матеріали, завдання для тематичного оцінювання з зарубіжної літератури та історії, виступали на педрадах, методичних об’єднаннях, семінарах, засіданнях творчих групах,брали участь у різноманітних вебінарах з предметів, що викладають,  ділились досвідом своєї роботи.  
   Велика увага приділялася впровадженню практику роботи вчителів сучасних технологій, інноваційних методів навчання, формування компетенцій.
  Важливе місце відводилося методиці особистісно-зорієнтованого підходу до навчання, який зумовлює співпрацю на уроці вчителя та учня, активно використовувались на уроках такі цікаві форми і методи роботи як диспути, робота в групах, рольова гра, пректи, дослідження, самооцінка та інші

Вчителі зарубіжної літератури Білинська І.М. та Аскарова Л.Ю. успішно пройшли атестацію. Аскарова Л.Ю. підтвердила вищу кваліфікаційну категорію, звання "Старший вчитель". Білинська І.М. підтвердила вищу кваліфікаційну категорію та отримала звання "Вчитель- методист".

Робота методичного об’ єднання була спрямована на пошук і розвиток творчого потенціалу школярів, на роботу з обдарованими дітьми.

Призерами міського та обласного  етапів олімпіади з історії та правознавства стали:
Козирєва Аліна , 9а клас   - II місце, 
Турега Максим, 10б клас  - III місце,
Стефанків Олександр 11 клас - III місце в другому турі олімпіади з правознавства.(вчитель Рубан С.В.)
Костів Софія,11 клас - III місце , міська олімпіада з історії, вчитель ІгнатенкоЛ.М.

Вчителі історії та зарубіжної літератури активно залучали учнів до участі в інтернет- олімпіадах на освітній платформі "На Урок", значна кількість яких стали переможцями, що підтверджується свідоцтвами.





Зарубіжна література – свято творчої праці, де розкривається творчий потенціал школярів; виховуються особистості з високим рівнем; ерудиції, активності, самостійності; формуються естетичні смаки; Вдосконалюється акторська майстерність.



 Підсумковий урок-вікторина "Казка кличе нас у мандри" . 5клас( вчитель Аскарова Л.Ю.)

Урок - інсценування за твором  

вчитель Аскарова Л.Ю.





Лепбуки, виготовлені руками учнів 7б класу

 





  На належному рівні у школі ведеться позакласна робота з предметів суспільногуманітарного циклу.
10 квітня учні 11 класу(вчитель Ігнатенко Л.М.) брали участь у міському воркшопі "Tempora mutantur et nos mutamur in illis"(  актуальні проблеми історії очима дітей)

Ігнатенко Л.М. проводить виховну годину до дня проголошення Акту Злуки







Живий ланцюг до дня Соборності України

11 клас



Живий ланцюг до дня Соборності України.  10а клас




25 січня в актовому залі школи відбулась презентація книжки «Історія нашої школи»,  яку створила команда учнів - учасників Всеукраїнського проекту «Історія моєї громади» від Всеукраїнської Асоціації викладачів історії та суспільних дисциплін «Нова доба». Впродовж року  учасники проекту працювали над зібранням матеріалу про історію Стрийської  загальноосвітньої школи №7 за 145 років її існування.  Зібрали історичні дані від початку її створення як Вищої реальної школи, потім перетвореної у класичну гімназію,  пізніше – це семирічна школа для хлопчиків, пізніше середня школа з російською мовою навчання, потім школа в Незалежній Україні  і  Нова Українська Школа ХХІ століття.  Дякуючи злагодженій роботі команди учнів  і вчителів,  ця  книга побачила світ.
Керівник проекту Білинська І.М.







17.04.2019р.- день Цивільного захисту.. Квест , 10а клас


Під керівництвом учителів м/о протягом навчального року випускалися шкільні газети до історичних  та літературних дат, проводились предметні тижні з історії та правознавства. 

Вчителі Білинська І.М. та Аскарова Л.Ю. взяли активну участь у підготовці, організації й проведенні
інтерактивного семінару - практикуму вчителів зарубіжної літератури міста Стрия(29 листопада )м.Львів на теиу:
"Культорологічний компонент як засіб реалізації компетентнісного підходу на уроках зарубіжної літератури"

Мета семінару: 
       Впровадження у практику роботи вчителів інноваційних форм і методів проведення уроків зарубіжної літературиформування естетичних смаківповаги до духовних цінностей та культурних надбань людства 


План семінару
      Зустріч вчителів та гостей семінару 
 Поїздка до «культурної столиці» України
      Калейдоскоп епох і стилів європейського мистецтва XVII-кінця XIX ст у Львівському музеї етнографії та художнього промислу
 Методика викладання дитячого квесту у музеї історії релігії
(майстер-клас історика, гіда-екскурсовода Литвина Б.Б.)
  Методичні родзинки уроків зарубіжної літератури на тему «Священні книги народів світу» (майстер-клас Мрачковської Г.М., методиста ЛОІППО у музеї
ім. Шашкевича)












Організатори семінару - практикуму: Зозуля С.А.-сзш№4, Аскарова Л.Ю. Білинська І.М.-сзш №7, Устіяновська В.М.-сзш №10.












Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2018/2019 навчальному році
У 2018/2019 навчальному році вивчення зарубіжної літератури в 5 – 9 класах здійснюватиметься за програмою: Світова література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів – К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07.06.2017 № 804;
у 10 класі – за новими навчальними програмами (рівень стандарту та профільний рівень), що затверджені наказом МОН України від 23.10.2017 № 1407;
в 11класі – за програмою, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 28.10.2010 № 1021, крім рівня стандарту та академічного рівня зі змінами 2016 року.
Навчальна та методична література із зарубіжної літератури, рекомендована МОН України, зазначена в Переліку навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, що розміщений на офіційному сайті МОН України,  Інституту модернізації змісту освіти.
Викладання зарубіжної літератури в 59 класах здійснюється на підставі дидактичних, літературознавчих та методичних принципів:
  • традиційних (науковість, історизм, зв’язок навчання та виховання, доступність, спрямованість на розвиток учня, особистісний характер читацької діяльності, шкільний аналіз та інтерпретація твору, взаємодія мистецтва й дійсності в естетичній свідомості учня, комунікативність, репрезентативність, країнознавчий підхід та ін.);
  • нових (ціннісного підходу, нерепресивної свідомості, іманентності, вивчення літератури в контексті розвитку культури й мистецтва, використання знання різних мов і перекладів, компаративності, діалогізму та ін.).
                     Завдання вивчення зарубіжної літератури в основній школі
        Основними завданнями вивчення зарубіжної літератури в основній школі є:
  1. формування стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення зарубіжної літератури як скарбниці духовних цінностей людства;
  2. ознайомлення учнів із найкращими зразками оригінальної й перекладної літератури («золотого» фонду класики та сучасної);
  3. поглиблення уявлень про специфіку художньої літератури як мистецтва слова;
  4. формування читацької та мовленнєвої культури;
  5. розвиток умінь і навичок учнів сприймати, аналізувати й інтерпретувати літературний твір у культурному контексті, у зв’язках з іншими видами мистецтва, в аспекті актуальних питань сучасності й становлення особистості;
  6. активізація інтересу до вивчення іноземних мов у процесі читання творів зарубіжних письменників;
  7. формування поваги до різних мов, культур, традицій, толерантного ставлення до всіх рас, народів, народностей і національностей;
  8. виховання любові до української мови і літератури як органічного складника світової культури, прагнення до збереження рідної мови, національних традицій і цінностей в умовах глобалізації світу;
  9. формування духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій;
  10. розвиток творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення;
  11. формування етичних уявлень та естетичних смаків;
  12. розширення культурно-пізнавальних інтересів особистості.
                                     Структура програми
Програма із зарубіжної літератури для 59 класів містить:
  1. «Пояснювальну записку», у якій визначена нормативна база, мета і завдання предмета, змістові лінії та їхня реалізація в програмі, основні підходи та принципи викладання зарубіжної літератури в школі;
  2. розподіл годин за кожним класом (загальна кількість годин на рік, кількість годин на текстуальне вивчення творів (за розділами), розвиток мовлення, позакласне читання, резервний час);
  3. зміст навчального матеріалу й державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів (за класами та розділами);
  4. перелік творів для вивчення напам'ять (до кожного класу);
  5. «Список творів для додаткового читання (для уроків позакласного читання й уроків із резервного часу)» – додаток 1;
  6. «Сучасна науково-методична література для вчителя» додаток 2.
У програмі реалізовано структуру літературної освіти, яка затверджена  новим Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти.
Курс зарубіжної літератури в 11-річній загальноосвітній школі поділено на три етапи:
  1. 5–7 класи – прилучення до читання,
  2. 8–9 класи – системне читання,
  3. 10–11 класи–творчо-критичне читання.
Вивчення зарубіжної літератури побудовано на поєднанні:
  1. у 5–7 класах  проблемно-тематичного й жанрового принципів;
  2. у 8–9 класах – історико-літературного й жанрово-родового принципів;
  3. у 10–11 класах – історико-літературного й мультикультурного принципів.
Така структура дає можливість вивчати твори зарубіжної літератури не тільки за хронологією, а й за принципом концентричного розширення (від простого – до складного, від початкових уявлень про літературне явище або творчість письменника – до поглиблення знань про них).
Структура літературної освіти реалізує принцип перспективності в навчанні, дає можливість учням повертатися до того чи того письменника або етапу літератури в різні періоди, виховує у школярів повагу до книги, потребу йти поруч з улюбленими творами й митцями протягом подальшого життя.
У 57 класах в учнів мають бути сформовані основні вміння й навички роботи з художнім твором, початкові уявлення про творчість  письменників, окремі жанри, елементи змісту і форми, їхній взаємозв’язок.
У 89 класах учні отримують загальні уявлення про перебіг літературного процесу, школярам запропоновано для вивчення ті художні твори і явища, які репрезентують певну добу і водночас відповідають особливостям саме їхнього віку.
У 1011 класах уявлення про літературний процес та його складники будуть поглиблені внаслідок спеціального текстуального аналізу доволі непростих для розуміння підлітків окремих шедеврів світової літератури («Одіссея» Гомера, «Божественна комедія» Данте, «Гамлет» В. Шекспіра, «Фауст» Й. В. Гете, соціально-психологічні й філософські романи та п’єси XIXXX століть тощо). Під час викладання літератури в 1011 класах учитель отримає більше можливостей для поглибленого аналізу вершинних творів, до того ж початкові знання про епохи, специфіку літературних напрямів, течій, жанрів, стилів, фонові культурологічні знання учні вже отримають у 89 класах. Повернення до окремих етапів літератури й письменників у 1011 класах відбудеться на новому рівні сприйняття учнів, які стануть старшими за віком і більш підготовленими (протягом 89 класів) до осмислення складних творів зарубіжних авторів.
Перелік художніх творів для вивчення в 59 класах укладений відповідно до вікових особливостей дітей і підлітків на підставі рекомендацій науковців, учителів, психологів, бібліотекарів, а також результатів досліджень кола дитячого й підліткового читання школярів різних вікових категорій.
Програма є основою для календарно-тематичного та поурочного планування, у якому вчитель самостійно, враховуючи запропоновану кількість годин на вивчення тем у межах розділу, розподіляє години на вивчення художніх творів і види навчальної діяльності, планує види роботи, спрямовані на опанування змісту матеріалу та формування вмінь і навичок учнів, опрацювання різних рубрик програми.
Це дасть змогу вчителеві вільно й творчо підійти до реалізації програми в кожному класі, врахувати інтереси й рівень підготовки учнів, конкретні умови викладання (наявність художніх текстів; можливість використання інформаційно-комунікаційних технологій; рівень володіння учнями іноземними мовами; знання української мови і літератури, історії та інших предметів; підготовка до контрольного оцінювання тощо).
Програма містить обов’язковий і варіативнийкомпоненти (відповідно 80% : 20%). У кожному класі запропоновано теми й твори для обов’язкового текстуального вивчення, зокрема поетичні твори для вивчення напам’ять. Варіативний компонент забезпечується можливістю вибору (вчителем та учнями) творів у межах обов’язкових тем, а також для уроків вивчення сучасної літератури, розвитку мовлення, позакласного читання і для уроків із резервного часу. Вибір учнів (в окремих розділах і темах програми) вимагає від учителя відповідного планування уроків, творчості, урахування читацьких інтересів молоді, здатності йти поруч зі своїми вихованцями, допомагати формуванню їхніх духовних потреб та естетичних смаків у сучасний період. Якщо твір, запропонований для альтернативного вивчення, не буде вибраний для текстуального вивчення, його можна вивчати на уроках позакласного читання.
Літературна освіта в основній школі спрямована на розвиток сформованих (у початковій школі) і формування нових компетентностей і компетенцій.
Відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти програма із зарубіжної літератури для 59 класів забезпечує розвиток ключових компетентностей (уміння вчитися, спілкуватися державною, рідною та іноземними мовами, інформаційно-комунікаційної, соціальної, громадянської, загальнокультурної), а також спрямована на формування літературної компетентності, яка передбачає:
  1. розуміння учнями літератури як невід’ємної частини національної і світової художньої культури;
  2. усвідомлення специфіки літератури як мистецтва слова, її гуманістичного потенціалу й місця в системі інших видів мистецтва;
  3. знання літературних творів, обов’язкових для вивчення, ключових етапів і явищ літературного процесу, основних світоглядних позицій видатних письменників, усвідомлення їхнього внеску в скарбницю світової культури;
  4. оволодіння основними літературознавчими поняттями й застосування їх у процесі аналізу та інтерпретації творів;
  5. формування якостей творчого читача та розвиток читацького досвіду;
  6. уміння й навички створення усних і письмових робіт різних жанрів;
  7. уміння орієнтуватися у світі художньої літератури й культури (класичної та сучасної), оцінювати художню вартість творів, порівнювати їх (у різних перекладах; в оригіналах і перекладах, переспівах; утілення в інших видах мистецтва тощо).
Складниками літературної компетентності є емоційно-ціннісна, літературознавча, загальнокультурна, компаративна компетенції особистості, які мають бути сформовані поступово під час вивчення зарубіжної літератури.
Формування літературної компетентності та її складників тісно пов’язано з формуванням комунікативної компетентності, розвитком умінь і навичок володіння учнями українською мовою, а також іноземними мовами, видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного і писемного мовлення.
Викладання зарубіжної літератури в загальноосвітніх навчальних закладах України здійснюється українською мовою. Твори зарубіжних письменників у курсі зарубіжної літератури вивчаються в українських перекладах. Для зіставлення можливе залучення перекладів, переспівів іншими мовами, якими володіють учні. За наявності необхідних умов (достатнє володіння учнями мовою оригіналу, якою написаний художній твір; якісна підготовка вчителя, зокрема, можливість дослідження образної системи, засобів виразності, стилістичних особливостей твору мовою оригіналу) бажаним є розгляд художніх текстів (у фрагментах або цілісно) мовою оригіналу, наприклад, творів О. Пушкіна, А. Чехова – російською, О. Генрі, Дж. Лондона – англійською, Й. В. Гете, Ф. Шиллера – німецькою тощо. У такому разі предмет «Зарубіжна література» виконує додаткову функцію вдосконалення володіння учнями україномовних шкіл іноземними мовами. 

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 5–9 класах
Класи56789
СеместриІІІІІІІІІІІІІІІ
Контрольні роботи у формі:2333333333
·         контрольного класного твору;111111111
·         виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання)2222222222
Уроки розвитку мовлення* (у+п)2222222222
·         Уроки позакласного читання2222222222
Перевірка зошитів4545454545
 Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури у 10 класі
СеместриІІІІІІ
Рівністандартупрофільний
Контрольні роботи у формі:2244
·         контрольного класного твору*;1111
·         виконання інших  завдань (тестів, відповідей на запитання)1133
Уроки розвитку мовлення**2  (1у+1п; у межах текстуального вивчення)2  (1у+1п; у межах текстуального вивчення)3
(1у+2п)
3
(2у+1п)
Уроки позакласного
читання
1133
Перевірка зошитів4545

Обов’язкова кількість видів контролю із зарубіжної літератури в 11 класі

СеместриІІІІІІІІІ
Рівень стандартуАкадем. рівеньПрофільний рівень
Контрольні роботи у формі:223344
·         контрольного класного твору;111111
·         виконання інших  завдань (тестів, відповідей  на запитання)112233
Уроки розвитку мовлення*2
 (у+п)
2
(у+п)
2
(у+п)
2
(у+п)
3
1у+2п
3
2у+1п
Уроки позакласного
читання
111122
Перевірка зошитів454545




У 2017-2018 н.р.  м/о працює над проблемою:

Розвиток творчих здібностей та критичного мислення учнів через використання інтерактивних методів навчання” 

; За період навчального року було заплановано та проведено
 4 засідання м/о з наступних тем: 

  1.Організаційне. Методика  викладання  предметів гуманітарного циклу -  нові  підходи.
2. Організація навчання засобами інтерактивних технологій у сучасній школі: особливості застосування інтерактивних методів та технологій під час вивчення історії та зарубіжної літератури.
3. Розвиток творчої ініціативи вчителів у використанні інтерактивних методів навчання. Прийоми формування мотивації школярів до самостійної навчальної діяльності.
4. Аналіз результативності роботи м/о у 2017- 2018 н.р.

Робота методичного об’ єднання була спрямована на пошук і розвиток творчого потенціалу школярів, на роботу з обдарованими дітьми.
                    Призерами міського та обласного  етапів олімпіади з історії та правознавства стали:
Павлій Ірина(9 кл) III місце, міська олімпіада з історії;
III місце з історії у військово- патріотичній грі “Джура” (вчитель Ігнатенко Л.М.).
Павлів А. (8а клас) - I місце , історія;
Роман Д. (11 клас) – I місце, правознавство. ( вчитель Рубан С.В.)
Рубан С.В. є членом оргкомітету обласної олімпіади з правознавства, член експертної комісії ЛРЦОЯО по відзначенню порогу “склав/ не склав” з історії, голова м/о вчителів історії міста.
       Вчителями Рубан С.В., Ігнатенко Л.М були підготовлені та проведені:
 тижні правових знань за участю працівників правоохоронних органів та соціальної служби,зустріч старшлкласників з працівниками цивільної юстиції,
зустріч з учасниками АТО і волонтерами
  Зустріч з авторами підручників історії
та громадянської освіти для 10 класу ПастушенкомР.  та ВасильківІ
Провели відкриті  виховні години до річниці подій революції гідності, до річниці Голодомору, відкритий урок з музейної педагогики.              
Брали активну участь у всеукраїнському проекті “Історія моєї громади”( історія рідної школи, її випускники і вчителі).
Підготували та провели загальношкільний захід, присвячений річниці від дня народження митрополіта А.Шептицького, 

загальноміський захід до річниці загибелі В.Чорновола.




"Нам є кого захищати" 
зустріч з ветеранами АТО і волонтерами 





Загальношкільний захід, присвячений річниці  від дня народження митрополіта А.Шептицького, 
 






Зустріч з випускниками школи в рамках роботи над проектом "Історія моєї громади" 














Зустріч з авторами підручників історії
та громадянської освіти для 10 класу ПастушенкомР.  та ВасильківІ.










Зустріч старшлкласників з працівниками цивільної юстиції під час проведення 
тижня правових знань за участю працівників правоохоронних органів та соціальної служби.




Відкритий урок з музейної педагогики за участю працівників Стрийського краєзнавчого музею

Вчителі  зарубіжної літератури
 Аскарова Л.Ю., Білинська І.М. активно працювали над створенням  ряду дослідницьких робіт та комп’ютерних презентацій:”Творчість Мілорада Павича”, “Презентація роману Н. Толстого “Анна Каренина”, “Кільтура Японії.Ісікава Такубоку”,”М.Булгаков і Україна”, “Найвидатніші здобутки світової літератури від Античності до Постмодернізму” та залучали до роботи над  презентаціями школярів 8- 11 класів, кабінет зарубіжної літератури постійно поповнюється медіа- презентаціями учнів. 
Було проведено літературні вікторини “Знавці зарубіжної літератури”(8б кл.), “Впізнай героя”(6 кл.) (травень 2018),вчитель АскароваЛ.Ю., відкритий захід “Свято казки” (грудень 2017р), вчитель Білинська І.М.
                     Білинська І.М. залучила до активної роботи учнів 8-10 класів у всеукраїнських проектах з національно – патріотичного виховання “Патріот”(2-10 кл.) та “Історія моєї громади”(8-10 кл.); брала активну участь у Форумі видавців(м.Львів), в рамках якої пройшла зустріч з поетесою Ліною Костенко . Вчитель активно працювала  на курсах Академії директорів.

                Аскарова Л.Ю. як голова  шкільного м/о вчителів історії та зарубіжної літератури готувала та проводила засідання м/о згідно плану. Як учитель- модератор команди школи “Стрийські єноти” після перемоги на обласному етапі всеукраїнського освітнього проекта “Відкривай Україну” виїжджала  з командою у м.Київ, на фінал проекту (листопад 2017р.). В рамках цього проекту брала участь в Освітньому марафоні "Формування партнерства з усіма сторонами навчального процесу"    і отримала сертифікат.







"Стрийські єноти ”в Київі. Фінал всеукраїнського освітнього проекту
 “Відкривай Україну”
Вчитель- модератор Аскарова Л.Ю.  
 

Освітній марафон "Формування партнерства з усіма сторонами навчального процесу" 
Листопад 2017, Київ




Зустріч і навчання ...

Професор , доктор педагогічних наук, автор популярного науково -методичного посібника "Сучасний урок. інтерактивні технології навчання "проводить  практичний семінар з учасниками Освітнього марафону...



Участь у виїзному семінарі...
м.Львів. Львівський національний музей імені А.Шептицького ..
Музейний урок за твором Г.Г.Маркеса "Стариган із крилами" 





Вікторина "Впізнай літературного героя" 6 б клас


 Аскарова Л.Ю. підготувала і розмістила  розробки уроків зарубіжної літератури на сторінках Методичного порталу(“ Популярність творів Конан Дойля про Шерлока Холмса”,7кл., “Б.Пастернак. Життя і творчість. Особливості пейзажної лірики”,11 кл., “Класицизм", 9кл.)   і отримала сертифікати.


Пройшла курс підвищення кваліфікації 
"Використання хмарних технологій 
сервісів Microsoft у навчальному процесі" 
в проекті Хмарні технології-365, сертифікат. 










На уроках історії та зарубіжної літератури активно використовується колективний захист створених учнями проектів, зокрема ”Сонети В.Шекспіра”,9 клас ,“Балади про Робіна Гуда”,  7клас та інші проекти з історії та зарубіжної літератури. 
МО активно залучало  вчителів до створення блогів,роботи на шкільному сайті. до перевірки конкурсних та олімпіадних робіт учасників  2  туру Всеукраїнських олімпіад.


 Наші вчителі – учасники обласного конкурсу «Кращий інтернет – сайт загальноосвітнього навчального закладу»

Всі ці заходи та інновації забезпечують особистісно – орієнтований підхід і сприяють формуванню компетентної особистості,  сприяють оптимізації навчально – виховного процесу, наближенню його до вимог суспільства через втілення змістової, соціокультурної лінії.
Протягом навчального року вчителі приділяли велику увагу самоосвіті з метою теоретичного поглиблення знань освітянських технологій та практичного застосування в роботі.   На засіданнях  методичного об’єднання   були проведені науково-методичні обговорення з питань навчально-методичного забезпечення вивчення суспільно-гуманітарних дисциплін і впровадження передових педагогічних технологій
Основою успішної роботи вчителів гуманітарного циклу є невичерпний творчий потенціал учителів, відповідальність, розуміння вимог сьогодення, впровадження інновацій, участь у конкурсах, бо ж здійснюючи особистісно-орієнтований підхід у формуванні культури та компетентності учнів, використовуючи інновації, оновлюючи зміст освіти, творчо працюючи з обдарованими, вчителі міста забезпечують високий рейтинг школи.













Положення
про шкільне методичне об’єднання вчителів гуманітарних дисциплін

1.    Загальні положення.
          Це положення визначає діяльність шкільного методичного об’єднання (далі - шкільне МО) учителів гуманітарних дисциплін загальноосвітнього навчального закладу.
          Шкільне МО – це об’єднання вчителів гуманітарних дисциплін, яке створюють з метою забезпечення умов для ефективної роботи словесників та реалізації їхніх творчих задумів.
          Шкільне МО у своїй діяльності керується Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про позашкільну освіту», «Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти», іншими законодавчими й нормативно – правовими актами України, а також цим Положенням.
          У своїй діяльності шкільне МО покликане реалізувати основні завдання загальної середньої освіти, спрямовані на:
-        сприяння всебічному розвитку, духовному збагаченню,                              активному становленню й самореалізації особистості в сучасному світі;
-        виховання національно свідомого громадянина України;
-        формування особистісних якостей учня, його світогляду, розвиток його здібностей;
-        виховання поваги до Конституції України, державних символів України, української мови як державної мови України;
-        виховання поваги до народних традицій і звичаїв, державної мови, національних цінностей українського народу та здобутків інших народів і націй»
-        виховання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
-        підготовку учнів до подальшої освіти й трудової діяльності.
2.    Створення шкільного МО.

          Шкільне МО  створюють як, між предметне методичне об’єднання вчителів суспільно – гуманітарних дисциплін.
          Керує роботою шкільного МО голова, якого обирають члени методичного об’єднання строком на три роки. У разі рівної кількості голосів під час голосування рішення ухвалює директор ЗНЗ.
          Голова шкільного МО повинен мати вищу або першу кваліфікаційну категорію.


3.    Діяльність шкільного МО.

          Голова шкільного МО планує роботу на навчальний рік, що включає проведення засідань та між секційну діяльність, а також ведення документації.
          Засідання шкільного МО проводять п’ять – шість разів упродовж навчального року.
          План роботи методичного об’єднання складає голова шкільного МО з урахуванням типу закладу та завдань навчально – виховного процесу. Затверджує річний план роботи шкільного МО методична рада.
          Перелік основних питань, які порушують на засіданнях шкільного МО:
-        вивчення навчальних програм, інструктивних та методичних листів Міністерства освіти і науки України, підручників, посібників;
-        ознайомлення з новою психолого – педагогічною й методичною літературою, фаховою пресою;
-        обговорення досягнень психолого – педагогічної науки та перспективи педагогічного досвіду;
-        заслуховування й обговорення доповідей, що стосуються актуальних проблем навчання й виховання учнів;
-        складання й обговорення текстів для визначення рівня навчальних досягнень учнів української мови й літератури та зарубіжної літератури;
-        аналіз якості знань, умінь і навичок учнів;
-        аналіз відвіданих уроків і заходів, обмін досвідом;
-        творчі звіти вчителів за навчальний рік;
-        звіти вчителів про курсову підготовку, атестацію;
-        звіти про роботу, спрямовану на вирішення науково – методичної й виховної проблеми, над якою працює ЗНЗ;
-        звіти вчителів, відповідальних за кабінети;
-        вироблення й унесення пропозицій щодо змін до білетів і завдань ДПА;
-        планування й підготовка предметних тижнів у ЗНЗ;
-        підготовка й обговорення завдань до І етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади гуманітарних дисциплін, інших змагань.
          На засідання шкільного МО виносять не менше трьох питань. Роботу засідання протоколюють.
          Шкільне МО підзвітне у своїй роботі методичній раді й адміністрації ЗНЗ.
          Шкільне МО може клопотатися перед адміністрацією ЗНЗ щодо заохочення (відзначення) учителів за досягнення високих результатів у роботі з учнями. Форми й види заохочення регулюються законодавствами України.





Завдання методичногооб’єднання


Забезпечення високого методичного рівня проведення всіх видів занять.
Виявлення, узагальнення й поширення позитивного педагогічного досвіду творчо працюючих учителів.
Формування в учнів високих духовно-моральних якостей на уроках гуманітарних дисциплін.
Удосконалення роботи вчителів гуманітарного циклу на основі особистісно-орієнтованого навчання з різними категоріями учнів.
Проведення шкільних олімпіад з базових дисциплін.
Підвищення професійної кваліфікації вчителів МО.
Співпраця з методичними службами району і області.
Участь у роботі творчих груп, робота над розробкою дидактичних матеріалів, унаочнень.
Організація взаємо відвідувань уроків членів МО.
Проведення предметних тижнів.




Яку користь приносить читання класичної літератури?


Твори великих класиків приносять величезну користь читачам, допомагають в розумінні життєвих ситуацій, розширюють кругозір, знайомлять читачів з історичними фактами та допомагають розібратися у відношеннях між людьми.
Класична література дарує нам можливість пізнати та оцінити всі позитивні моменти та недоліки минулих часів. Адже проблеми, описані автором в вісімнадцятому столітті, можуть бути актуальні і в сучасності. Письменники та поети в своїх творах торкаються таких актуальних тем, як лицемірство, нерішучість, хабарництво, а також таких високих почуттів, як кохання, відданість, вірність та рішучість. Читаючи такі твори, людина зможе зробити з них відповідні висновки, почерпнути корисні поради, які зможе втілити в життя.

Навіщо школярам потрібні уроки зарубіжної літератури?


Літературі твори розвивають почуття та виховують правильне відношення до життя. Література допомагає школярам збагнути різноманіття та важкість життєвих стосунків, знайомить з елементами літературоведення.
Світова література необхідна, як основне побудження до саморозвитку. Лише читаюча людина зможе краще пізнати світ. Окрім отримання естетичного виховання та життєвого досвіду, вивчення класики необхідне для вступу до вищих навчальних закладів. Тому література лишається одним з найважливіших предметів, який обов’язково повинні засвоїти школярі, незалежно від вибору професії в майбутньому.

Етапи розвитку світової літератури

  1. Міфологіяусна народна творчість
  2. Антична література (VIII ст. до н. е. - V ст. н. е.)
  3. Література доби Середньовіччя (V-ХV ст.)
  4. Література доби Відродження (ХV-ХVII ст.)
  5. Література XVII ст.бароко і класицизм
  6. Література доби Просвітництва (кінець XVII - XVIII ст.): просвітницький реалізм, просвітницький класицизм, сентименталізм, рококо
  7. Література XIX ст. : романтизм і реалізм
  8. Література кінця XIX - другої половини XX ст.: модернізм (паралельно розвиваються інші напрями — реалізм, романтизм)
  9. Література останньої третини XX - початку XXI ст.: постмодернізм, розвиток інших напрямів

Немає коментарів:

Дописати коментар